Nr sprawy : PPR 272.1.2015 |
Wieliczka 21 kwietnia 2015 r. |
Ogłoszenie o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:
,,Wykonanie w systemie ,,zaprojektuj i wybuduj’’ instalacji fotowoltaicznych w obiekcie użyteczności publicznej Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w ramach projektu ,,Zielona Energia Instalacje Fotowoltaiczne w ZSZ i ZS im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce MRPO’’
I. INFORMACJA O OFERTACH ZŁOŻONYCH W NINIEJSZYM POSTĘPOWANIU :
Nr oferty |
Wykonawca |
Wartość brutto |
Gwarancja |
1 |
SKORUT SYSTEMY SOLARNE SP. Z O.O. ul. Wybickiego 71 32-400 Myślenice |
403 422,00 zł |
panele – 144 mc falowniki – 300 mc |
2 |
HYMON ENERGY SP. Z O.O. ul. Dojazd 16A 33-100 Tarnów |
430 428,85 zł |
panele – 360 mc falowniki – 240 mc |
3 |
OPEUS Energia Sp. z o.o. ul. Kobiałka 9 09-411 Płock |
266 295,00 zł |
panele – 165 mc falowniki – 180 mc |
4 |
MARTEL SLOVAKIA s.r.o. ul. Bystricka 301 038-04 Martin (Republika Słowacka) |
317 000,00 zł netto 389 910,00 zł brutto |
panele – 360 mc falowniki – 360 mc |
II. PUNKTACJA W KAŻDYM Z KRYTERIÓW OFERT I ŁĄCZNA PUNKTACJA:
Numer oferty |
Liczba pkt. w kryterium Cena (70%) |
Liczba pkt. w kryterium Okres gwarancji na panele fotowoltaiczne (10%) |
Liczba pkt. w kryterium Okres gwarancji na falowniki (20%) |
RAZEM |
1 |
46,20 pkt. |
4 pkt. |
16,67 pkt. |
Łącznie – 66,87 pkt. |
3 |
70 pkt. |
4,58 pkt. |
10 pkt. |
Łącznie – 84,58 pkt. |
4 |
47,81 pkt. |
10 pkt. |
20 pkt. |
Łącznie – 77,81 pkt |
III. INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W wyniku rozstrzygnięcia postępowania za najkorzystniejszą uznano ofertę:
nr 3 OPEUS Energia Sp. z o.o. Ul. Kobiałka 9,09-411 Płock
w cenie 266 295,00 brutto (słownie: dwieście sześćdziesiąt sześć tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt pięć zł.)
Uzasadnienie wyboru:
Wykonawca spełnia wszystkie wymagania formalno-prawne określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a jego oferta nie podlega odrzuceniu z przedmiotowego postępowania. Wykonawca przedłożył ofertę najkorzystniejszą cenowo spośród ofert poddanych ocenie, w postępowaniu, gdzie jedynym z kryteriów wyboru ofert była cena. Jak wynika z przedłożonych dokumentów Wykonawca posiada doświadczenie w realizacji robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia oraz dysponuje osobami z wymagana wiedza i doświadczeniem.
PPR 272.1.2015 Wieliczka, dnia 19 marca 2015 r
Wieliczka: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji fotowoltaicznych w obiekcie użyteczności publicznej Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w ramach projektu Zielona Energia Instalacje Fotowoltaiczne w ZSZ i ZS im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce
Numer ogłoszenia: 61702 - 2015; data zamieszczenia: 19.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Park Rozwoju Sp. z o.o. , ul. marsz. J. Piłsudskiego 105, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 289 17 45, faks 12 289 19 24.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka komunalna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji fotowoltaicznych w obiekcie użyteczności publicznej Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w ramach projektu Zielona Energia Instalacje Fotowoltaiczne w ZSZ i ZS im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1/.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych w obiekcie pn. Kampus Wielicki, stanowiącego własność Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w ramach projektu Zielona Energia Instalacje Fotowoltaiczne w ZSZ i ZS im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce MRPO Działanie 7.2 Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w systemie zaprojektuj i wybuduj. 2/.W ramach przedmiotu zamówienia przewiduje się montaż instalacji paneli fotowoltaicznych na powierzchni dachowej w systemie bezinwazyjnym tj. bez naruszania ciągłości izolacji termicznej oraz przeciwwilgociowej połaci dachu. Przy wykonaniu konstrukcji wsporczej pod moduły nie dopuszcza się stosowania elementów ze stali ocynkowanej. 3/. Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1. kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci wewnętrznej systemów instalacji fotowoltaicznych do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Kampusu Wielickiego 2. dokonanie analizy najefektywniejszej lokalizacji paneli i opracowanie koncepcji celem zatwierdzenia przez Zamawiającego przed podjęciem prac b) projektowych koncepcja misi uwzględniać zacienienie instalacji przez elementy konstrukcyjne znajdujące się na dachu. 3. Wykonanie koncepcji, kompleksowych dokumentacji projektowych, wykonawczych i pełnienie nadzoru autorskiego, uzyskanie niezbędnych pozwoleń/decyzji/uzgodnień itp. wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia. 4. wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym; 5. zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach; 6. dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na eksploatację instalacji; 7. przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznych, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego; 8. opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracowników w zakresie bieżącej obsługi. 4/.Moc generatra PV(kW)nie mniej niż 50 kWp 5/.Uzysk energii(kWh)nie mniej niż 45 000 kWh/rok 6/. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ wraz z Programem Funkcjonalno Użytkowym..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.26.12.15-4, 45.31.00.00-3, 71.32.00.00-7, 71.32.31.00-9, 71.52.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1/.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN. Wadium należy wnieść najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do 7 kwietnia 2015r. do godz. 08:45 2/.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3/.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Małopolskim Banku Spółdzielczym w Wieliczce nr 44861900060010025228520007 z adnotacją WADIUM - przetarg Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj instalacji fotowoltaicznych w obiekcie użyteczności publicznej pn. kampus Wielicki Wadium w formie pieniężnej jest skuteczne i zabezpiecza ofertę jeżeli wpłynęło na rachunek Zamawiającego do terminu składania ofert. 4/.Wadium wniesione przez Wykonawcę w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium określone w art.46 ust.4a i ust.5 Ustawy Pzp i w przypadku wystąpienia zdarzeń, o których mowa w wymienionych artykułach ustawy Pzp musi zabezpieczać bezwarunkową wypłatę wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5/.Wadium wnoszone w formach wymienionych w pkt 2. lit. b) do e) należy w oryginale dołączyć do oferty. W przypadku wadium wniesionego w formie lit. a) należy dołączyć kopię dowodu wpłaty do oferty. 6/.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wymagalną formą wadium zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7/.UWAGA! W świetle zapisów art.46 ust.4a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1/.Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz z wykazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa). Zobowiązanie musi zawierać informację o sposobie wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia. 2/.Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru, stanowiącego załącznik A do SIWZ; 3/.Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 4/.Wypełniony formularz cenowy, zgodnie z załącznikiem H do SIWZ 5/.Dowód wniesienia wadium. 6/.Informacja Wykonawcy dotycząca podwykonawców według załącznika I do SIWZ (składają tylko Wykonawcy, którzy przy wykazywaniu warunków udziału w postępowaniu powołują się na zasoby podwykonawców na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp.)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje następujące zmiany postanowień zawartej umowy w okresie jej obowiązywania: a) przedłużenie terminu wykonania umowy w przypadkach wystąpienia niżej wymienionych okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w pierwotnym terminie: b) konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia; c) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z technologią właściwą dla danych robót, co może skutkować ich wadliwym wykonaniem lub złe warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie robót ponieważ narusza to zasady bezpieczeństwa i higieny pracy; d) powstania okoliczności będących następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp; e) powstania konieczności realizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż zakładano pierwotnie, w szczególności na skutek zmian dokumentacji projektowej; f) wystąpienia przerw w wykonywaniu przedmiotu umowy z powodów, za które odpowiada Zamawiający. g) zmiana osób nadzorujących wykonanie przedmiotu umowy, wymienionych w §4 umowy oraz zmiana osób wymienionych w wykazie osób złożonym w ofercie Wykonawcy, jeżeli wystąpią okoliczności powodujące, że wskazane osoby nie mogą pełnić swoich funkcji, pod warunkiem spełniania przez nowe osoby wyznaczone przez Wykonawcę warunków określonych w SIWZ; h) zmiana programu funkcjonalno - użytkowego w związku z możliwością lub koniecznością zastosowania rozwiązań technicznych/technologicznych nie znanych Zamawiającemu w czasie ogłaszania i prowadzenia procedury przetargowej lub pojawienia się na rynku nowych rozwiązań; i) zmiany w dokumentacjach jeżeli zajdzie taka konieczność. j) zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy w szczególności na skutek:zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy w wyniku wystąpienia m.in. zmian dokumentacji, wystąpienia robót zaniechanych;konieczności obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy o wartość wad stwierdzonych w czasie odbioru końcowego, które nie uniemożliwiają użytkowania przedmiotu umowy, a nie jest możliwe usunięcie ich w wymaganym przez Zamawiającego terminie. k) zmiana podwykonawcy(ów) wskazanych w ofercie, jeżeli Wykonawca w trakcie wykonywania przedmiotu umowy dokona zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, pod warunkiem, że wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; l) powierzenia podwykonawcy realizacji części zamówienia w sytuacji gdy Wykonawca w ofercie zobowiązał się samodzielnie zrealizować całość zamówienia . m) W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w podpkt 21.2 termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniej zmianie pod warunkiem uzyskania zgody instytucji współfinansujących projekt. Ewentualne przedłużenie terminu wykonania może nastąpić o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy wymaga aneksu do umowy, podpisanego przez strony umowy. n) Wszystkie powyższe postanowienia wymienione w 21.2 SIWZ stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana nr rachunku bankowego) b) zmiany danych teleadresowych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatowyparkrozwoju.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Park Rozwoju Spółka z o.o. z siedzibą w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 105, budynek A1, sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2015 godzina 08:45, miejsce: Powiatowy Park Rozwoju Spółka z o.o. z siedzibą w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 105, budynek A1, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja jest realizowana ramach projektu Zielona Energia - instalacje fotowoltaiczne w ZSZ i ZS im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie